środa, 13 kwietnia 2016

Pies vs Pinterest: Naturalny spray na kleszcze! Spa dla kota i psa




Dziś mamy dla was szybki i przyjemy sposób jak ochronić naszego psa przed kleszczami. Jak sami wiecie jest ich od groma. Mamy dla was przepis na naturalny spray. Oczywiście nie namawiamy was do zerwania obroży przeciw kleszczom lub zaprzestania używania dotychczasowych kropli. Co to to nie. Potraktujmy to jako prewencję. Bo jak wiadomo lepiej zapobiegać niż leczyć.
Czego potrzebujemy:

  • 50ml wody 
  • 5-10 kropli eterycznego olejku z drzewa herbacianego 
  • butelka z atomizerem 

Wszystko mieszamy razem i spryskujemy tym psa przed wyjściem na spacer. Olejek z drzewa herbacianego można też stosować bezpośrednio na skórę tak samo jak krople, lecz nie polecałabym tego sposobu dla psów z alergią lub ze zmianami skórnymi.
Nie  macie olejku z drzewa herbacianego? Możecie go zastąpić innym olejkiem, ważne jest by był to olejek eteryczny. Jakie się sprawdzą:

  •  geraniowy 
  • cytronelowy 
  • goździkowy 
  • lawendowy
  • tymiankowy
  • szałwiowy 
  • z trawy cytrynowej 
  • z mięty pieprzowej 
  • paczulowy

Można też puścić wodzę fantazji i poszaleć trochę z olejkami. Wiele z nich działa również na inne owady i pasożyty. Na przykład na komary:


  • 50 ml wody 
  • 4 krople olejku lawendowego 
  • 4 krople olejku tymiankowego 
  • 8 kropli olejku cytronelowego 
  • 4 krople olejku z mięty pieprzowej 

Oczywiście takie olejki można stosować również na człowiekach!
A wy macie jakieś sprawdzone przepisy na kleszcze? Jeśli tak to podzielcie się z nami nimi. 

Pozdrawiamy 
K&C



4 komentarze:

  1. ja używałam takich domowych sposobów i mój wterynarz zrobil mi awanture, to chciałam kupic obroze tez odradził powiedział ze jest teraz wiele lepszych srodków. Kupiłam fiprex i bede stosować zobaczymy co bedzie

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie czegoś poszukuję dla mojego pupila. Uważacie, ze warto przetestować to chyba sprawdzę

    OdpowiedzUsuń
  3. http://www.petmd.com/blogs/thedailyvet/ken-tudor/2014/january/tea-tree-oil-safe-pets-31282

    OdpowiedzUsuń
  4. Szukając pomocy jak sobie radzić z kleszczami bo niestety mimo, że mamy styczeń to kleszcze atakują!!! Trafiłam tutaj i będę próbować z olejkiem geraniowym. Próbowałam latem komary unicestwić miksturą na bazie goździków, ale moje psy nie tolerują tego zapachu. A szkoda, bo całkiem dobrze sobie radził i wszelkie komary i muchy latem były znacznie mniejszych ilościach.

    Od siebie dodam, bo używam świetnie pielęgnujący szampon dla psa w kostce mocno nasycony olejkami eterycznymi. Bardzo możliwe, że fajnie skomponuje się z miksturą na kleszcze. I uzyskamy kompletny zestaw na walkę z tymi paskudkami.

    OdpowiedzUsuń